Küçük Şarkı Evreni 2006
Sobe 2009
Kilit 2011
Aşk Notası 2011
Altın Aşk Vuruşu 2006
Bulimia Sokağı 2004
|
Powertürk Söyleşisi
Hayat her zaman kırılması gereken kilitlerle dolu...
Aydilge "Kilit" ismini verdiği albüm kaydının çıkış şarkısıyla Powertürk listelerinde... Ekibimiz albümü ve tüm diğer gelişmeleri konuşmak için Aydilge ile bir aradaydı.
"Kilit" ile başlayalım konuşmamıza... Edebi kimliğinizi de düşünerek, anlam kaygısız sözler düşünmüyorum. Nedir bu şarkının altında yatan?
"Kilit" aslında biraz ilaç gibi bir albüm. Gribi kaptığın zaman, tat, koku alamazsın, halsiz kalırsın ya, işte aslında o ruh halinden çıkmayı, o kilidi kırmayı öneren bir albüm. Çünkü hayat her zaman kırılması gereken kilitler ve takıntılar ile dolu. O da, aslında bizim duygularımızı, arzularımızı ve özümüzde yapmak istediğimiz şeyleri unutup, bunları kilit altına almamızdan kaynaklanıyor.
Ben tüm şarkılarımda bu temayı korumaya çalışıyorum çünkü bu grip hiç bir anti-biotik tedavisi ile geçmiyor. Ancak içimizdeki ateşi körükleyebilir, onu canlı tutabilirsek gerçekten iyileşebiliyoruz. Müzik te bunu yapabilmek için en önemli araç. İnsanın içinde bastırdığı tüm duyguları tekrar harekete geçiren ateşleyen bir şey. "Kilit"teki şarkılar da kendi kendimizi kilitlediğimiz sandıkları açmamızı sağlayacak şarkılar. Umut ediyorum ki öyledir. Etrafımdaki ve ülkemizdeki tüm insanların, kendi kilitlerini kırabilecek enerjiye sahip olmalarını istiyorum.
Biz aslında "Kilit"i bir single olarak bekliyorduk, siz kısa zamanda bir albüme dönüştürdünüz...
Aslında ilk fikrimiz "Kilit" şarkısını, tıpkı "Takıntı"da olduğu gibi bir dijital single olarak yayınlamaktı. Aynı "Takıntı"daki gibi "Kilit" de benim kalbimden aniden, hızlıca çıkan ve kendi başına koşan bir şarkı oldu. Sonra öyle bir döneme girdim ki, inanılmaz bir duygu yoğunluğu ve kişisel nedenlerden dolayı heyecanlı ve tutkulu günler yaşadım. Bu da benim üretmeme sebep oldu. Hep söylediğim şey şu aslında; ne kadar tutkulu ve heyecanlı olursanız, o kadar çok üretebilirsiniz. Bu albüm de bunun eseri. Kilitleri kırmak iddiasında olan bu şarkı bendeki single kilitini de kırarak kendini var etti. O yüzden çok önemli benim için...
Çalıştığınız ekipte değişiklik var mı?
Aynen "Sobe"de de olduğu gibi "Kilit"te de prodüktörlüğü Cem Sarıoğlu ile üstlendik. Çıkış şarkımızın sözleri bana, müzikleri ben ve Cem'e ait. Çok güzel bir müzik ekibimiz var. Her zaman Alen Konakoğlu, Atakan Ilgazdağ var. Onun dışında iki önemli isim var. Öleceğim zaman,bana hayatından ilk ne hatırlarsın deseler, bu iki ismi mutlaka hatırlarım. "Sobe"de de beraber çalıştığım Pink Floyd'un efsane ismi Andy Jackson çok önemli bir isim. Dünyada analog stüdyosdu bulunan ender isimlerden. Bu benim için gurur kaynağı. Onun da ilgisini çeken, benim Türk olmam. Müziğimdeki modifikasyonları, gırtlağımın yaptığı nağmeleri seviyor. O bana Türkiye'de iyi rock müzik yapılyor ama çok iyi İngiliz rock müziği taklidi yapılıyor diyor.
Andy Jackson'un ilgisini çeken nokta, benim bir Türk kızı olmam ve müziğimizin motiflerini her zaman müziğimde kullanmam oldu. Yani dışarıdaki müzik adamlarının ilgisini kendimiz gibi olarak çekebiliyoruz, taklit etmemize gerek yok. Bir diğer isim Evren Göknar yine ülkemiz için çok büyük bir gurur kaynağı çünkü yaptığı masteringlerden biri ile geçtiğimiz yıl bir Grammy ödülü aldı. Şarkılardan bazılarında Evren ile çalıştık son aşamalarında. O da Capital'da Amerika'nın ünlü stüdyolarında çalışan tek Türk ses mühendisi. Bu isimler çok özel, onlarla çalışmak ta çok özel ve önemli benim için. Burada hayranlıkla dinlediğimiz pek çok kişinin masteringini yapıyor ve bence bu ülkemiz için çok büyük bir gurur kaynağı...
Genelde şarkılar için geçerlidir ama kliplerinizde de bir tarz otuttunuz denebilir mi?
Klibi, "Takıntı" klibinin de yönetmeni olan Gökhan Palas çekti. Genellikle sevdiğim insanları bırakmıyorum. O sinerji ve enerjiyi yakalamak çok zor, buldun mu bırakmaman lazım. Ben şunu seviyorum yaptığım müzikte pop müzik öğeleri de var ama rock müzik yapıyorum. Rock müzikte de gördüğüm hep siyah renkler oluyor. Ben de elimden geldiğince bu kodları bozup yeniden yapılandırmak, bir rock müzik parçasının da ne kadar renkli olabileceğini göstermek istiyorum. "Takıntı" da da öyleydi, "Kilit" de öyle. Arabesk müzikteki isyan ile Rock müzikteki aynı değildir. Rock müzikteki motive eden bir isyandır. Temelinde özgürlük fikri var. Dayatılanı kabul edemez. “Kilit”te de kurduğum cümlelerde ülkemiz kadınlar için söylemesi zor şeyleri söyledim. Aslında bu zor cümleler, oldukça doğal cümleler. Bunu en büyük coşku ile kutlamak gerekir. İnsan olmanın en güzel yanı, aşkı hissedebilmek ve sadece bunu hissedebilmek için bile yaşamak güzel birşey. Bu şarkıyı bana her ne yaptırdıysa ben o duyguyu seviyorum.
Görsel anlamda da tanıdığımız Aydilge'yi net olarak görebildiğimiz çalışmalar yapmışsınız...
Mehmet Turgut çekti fotoğrafları. Mehmet, kadınlığı göstermeyi seviyor, açıkçası ben de seviyorum çünkü rock müzisyeni isen, senin erkek gibi görünmeni bekliyorlar. Ben kadın olduğum için buradayım ve bu müziği bu duygular ile yapıyorum, erkek gibi sert görünmeye ihtiyaç duymuyorum. Sert duruş insanın ideallerine ne kadar sahip çıktığı ile alakalıdır. Sadece bakışlar ve siyahlar ile alakalı değil. Dolayısı ile benim için önemli olan kendim gibi müzik yapabilmek. Fotoğraf çekimleri sırasında Mehmet’in bunu ön plana çıkarmasından bir rahatsızlık duymadım. Enerjisi çok yüksek bir insan ve çok keyifli geçti çalışmamız.<br /> <br />
...Ve gelelim albümün ilk konserine... Mart ayıyla başlıyorsunuz maratona...
10 Mart'ta Ghetto'da gala konserimiz olacak. Gala konserlerinde çok garip bir heyecan yaşıyorum. Onun gala olduğunu bilmek, benim ayaklarımı yerden kesiyor. Üç gala konserimde de ayaklarımı hissetmedim. Şarkılardaki enerjiyi konserlerde yansıtmayı çok seviyorum. Tam bir konser insanıyım ve zaten rock müziğin özünde de var. Konser olmadan olmuyor. Sahne şovu olayına çok önem veriyorum.Müziğimi yaptım çıktım diye bakılsa da ben bir oyun alanı olarak görüyorum ve daha fazlasını vermeye çalışıyorum. O zaman da daha fazlasını alıyorum. Gala konseri sonrasında Bursa, Eskişehir, Ankara... Böyle pıt, pıt, pıt gezmeye başlayacağız. O yüzden çok heyecanlıyım.
Bu güzel röportaj için çok teşekkür ederiz. En kısa zamanda yeniden görüşmek dileğiyle...
Ben de çok teşekkür ederim, herkesi konserlerimize de bekliyoruz.
Diğer Söyleşiler
Milliyet Cadde söyleşisi: Rock söyleyen cici bir kızım
Star Gazetesi söyleşisi: Benim için 'Aydilge çok sevimli bir kız' diyorlar
Akşam Gazetesi söyleşisi: Kilit kırmayı ve kelepçe çözmeyi seven bir müzisyen...
Hürriyet Kelebek söyleşisi: Sahneye çıktığımda kafayı yiyorum
Tempo Dergisi söyleşisi: `Bulimia Sokağı'nın kahramanı yemek bağımlısı
E-Kolay.Net söyleşisi: Aşk İyileştirir
Form Sante söyleşisi: 90-60-90'lık Cehennem
Radikal söyleşisi: Oh be! Böyle insanlar da varmış!
Rock in Rock söyleşisi: Bir merhabanın ardındaki birikmişlik...
Netbul söyleşisi: Korkmayın girin Küçük Şarkı Evreni'ne...
Siyahperde.Net söyleşisi: Rock star olmayı canım istemiyor
Akşam söyleşisi: Bu kültür hepimizi bir şeye bağımlı yapıyor
Zaman söyleşisi: Rock söylemek için ille de böğürmek gerekmiyor
Akademi Bülteni söyleşisi: Popüler olmak umurumda değil...
|